[CCD-CR] Digitalni foto

Rudolf Novak novak at hvezdarna...
Mon Jan 15 14:29:08 CET 2001

Vazeni pratele,

jiz delsi dobu se zde mlci, tak jsem se rozhodl opet neco maleho poslat.
V posledni dobe se venuji mimojine hrani s digitalnim fotakem, zkousim
ruzne snimani a vcera jsem ho dal za nasi 20ku v kopuli a zatimco u 60ky
v univerzitce mi jela chvili automatika, nasnimal jsem par zaberu. Jen
jsem zkousel, jestli to vubec pujde, drzel to rukou za okularem, ale
nektere snimky mozna docela ujdou. Odkaz na ne najdete na moji strance
dole (codel.astronomy.cz).

Dalsi vec, co bych se rad zeptal, se tyka setkani. Uz je to myslim rok,
co probehlo to v Praze a me napadlo, ze je mozna na case zacit se bavit
o tom dalsim, bude-li o nej zajem. Aby bylo mozne dohodnou prednasky a
program, bylo by rozumne udelat jej nekdy k podzimu, nejelepe asi na
zacatku rijna - ale to je hodne predbezna uvaha samozrejme. Primarni
otazkou totiz zustava, zda takove setkani organizovat - ja osobne bych
byl pro, protoze by se mnoho veci mohlo vyresit na miste lepe nez po
mailu, ale na druhou stranu bych pochopil, ze hodne toho lze resit jenom
po mailu. Jeste nez by se do toho tedy investovalo nejake duchovni a
pozdeji i casove usili, napiste prosim, zda byste o setkani meli zajem.
Domnivam se, ze by bylo mozne uvazovat treba o brnenske hvezdarne, kde
je dostatek prostor pro ruzne kuloarove diskuze, moznost pozorovani a
pod. Samozrejme, ze toto lze i na nekolika jinych hvezdarnach, takze
bude-li zajem, muzeme zacit debatovat o detailech.

(V tuto chvili se ptam ciste soukorme, nejednam tedy jmenem zadne
instituce :)

Rudolf