[CCD-CR] Vliv rozostreni na presnost fotometrie

Rudolf Novak novak at hvezdarna...
Wed Dec 19 12:04:17 CET 2001

Ahoj Luki,

to rozostreni se pouziva u velmi jasnych hvezd, kdy by se ti dobre
zaostreny obraz dostal az k hranici saturace pro dany cip. Touhle
metodou pozorovali napriklad na relativne malem objektivu (myslim, ze
10cm) prechod te exoplanety pres disk hvezdy. Ona mela asi 8 nebo 9 mag
(nebo 6 opet presne nevim :) ale mohu zjistit) a jinak by to asi neslo.
O tom, jak moc se meni presnost pri rozostreni moc nevim. Mozna by stalo
za to udelat nejaky grafik jak to vyjde pro ruzna FWHM.

Ruda