[Ccd-CR] FITS

Jan Soldan Jan.Soldan at obs....ch
Wed Oct 18 12:06:23 CEST 2000

Nazdar Leni,

> [...]
> hlavni problem je proste v tom, ze nekteri autori to asi moc nedodrzuji.
> Treba tam BZERO nemaji, i kdyz neni nulove (proc taky, kdyz pracuji jen se
> svymi snimky, tam je to porad stejne a jine si neumeji predstavit...)
> Pomerne schopny free program umi zrejme jen hodnoty <0,+32767>, vyssi
> urezava... Nebo dokonce profi program ktery se da koupit k rizeni AP7 nema
> na konci hlavicky END. To je mozne i to?? Podle toho FIT manualu se zda,
> ze jen par klicovych slov je povinnych, ostatni "mene dulezite" jako je
> treba ta expozice si muze clovek vymyslet libovolne.

Tak to maji blbe napsane fits formaty...
Jinak mas pravdu, kazdy fits musi mit povinne pouze 6 klicovych slov:

SIMPLE = T
BITPIX =  16    /v nasem pripade
NAXIS = 2       /pocet os
NAXIS1 = 765 / napr. pro st-7
NAXIS2 = 510 / pro st-7
END

Ostatni jsou nepovinna. Samozrejme se musi dodrzet pozice na kterych jsou
klicova slova, hodnoty a komentare napsane, ale ja vim, ze ty to vse
znas...BZERO & BSCALE musi byt floating point cisla,
ne integery.

Je nekolik zpusobu jak ulozit data ze CCD:

- 8 bit integer bez problemu
- protoze nektere ccd kamery produkuji jen 12-14 bit vystupy, tak se tyto
hodnoty
   primo vejdou do 'signed integer'. Nekdy se 16-ti bitove vystupy posunou o
jeden
   bit doprava (vydeli se 2) a ulozi se take jako signed. Nekdo take orezava
hodnoty
   vetsi nez 32.767. Ovsem pak by mely byt spravne nastaveny hodnoty
posunuti
   BZERO, jinak to jiny program samozrejme nemuze spravne interpretovat...
  Obecne dale plati, ze neexistuje FITS program, ktery je schopen precist
vsechny FITSy...

> Tim nechci FITS nijak shazovat, vymyslene je to hezky a libi se mi
> jednoduchost ulozeni dat (i kdyz jsou prohozene byty), takze i
> neprogramator kolem toho muze programovat. Ale vadi ten zmatek a
> nedusledkost nekterych autoru, kteri na FITS staveji. S tim hned nic
> nenadelame. A rozhodne je jasne, ze nic lepsiho nez FITS asi nemame.

Mas uplnou pravdu...
js