[CCD-CR] Skladani snimku

Rudolf Novak novak at hvezdarna...
Mon Dec 18 18:52:01 CET 2000

Ahoj,

koukam, ze napadu, co pridat je hodne, ted jen neco udelat :)

Pokud jde o to manipulovani s daty tak doporucuji byt co mozna
nejopatrnejsi - rozhodne bych nedaval nikam zadne filtry na data,
neprumeroval - at si to udela uzivatel sam podle potreby.

Je mi jasne, ze to asi nechces dat do toho procesu fotometrie, ale mene
zkuseny uzivatel by mel tusit, zda to ma pouzit (fci v menu) nebo ne.

Novy munipack pro linux (stahl jsem si z ftp Filipa rpm baliky) je o dost
rychlejsi nez ten DOSovy - krom toho nema ty bugy o kterych se tu psalo.
Problem, jak to ale prelozit pro DOS (Win32) byl ale v tom, ze jsem
nemohl nikde sehnat free compiler fortranu 90. Cili Luki doporucuji zacit
tim.

Co se mi take libi na te linuxove verzi je minimalni ukecanost - ta verze
okenni co je ted vznikla proto, ze to melo umet cist ruzne fitsy,
editovat ruzne soubory, ale myslim, ze dnes by to mohlo byt opet vicemene
command-line driven pac potom to muzete pustit a jit domu. Kdyz by se to
doplnilo nejakym jednoduchym textovym navodem jak na to, je to genialni.

S Lukasem jsem domluvil predani zdrojaku, stejne jako i toho okenniho
softu co jsem zacal psat, takze se urcite muzete brzo tesit na novy a
hlavne snad funkcni munidos :)

Rudolf

On 12/18/00, 6:05:24 PM, "Lukas Kral" <krall at troja....cvut.cz> wrote
regarding [CCD-CR] Skladani snimku:

> [...]
snimky z
> fotometricke serie skladal (v praxi asi hlavne kvuli tomu, ze software
slabe
> hvezdy nedetekuje nebo pri tom dela hodne chyb), je korektni to udelat
> klasicky, tj. napr. 1.+2.+3., pak 4.+5.+6. atd., takze dostanu tretinovy
> pocet lepsich snimku.

> Zkusim zabudovat takovou moznost do Munidosu (pro slabe hvezdy se to muze
> hodit, je lepsi kdyz bude mene ale kvalitnejsich bodu v grafu, nez kdyz
jich
> spousta vypadne nebo je chybnych, jak se u slabych hvezd casto stavalo).
Ale