[Ccd-CR] Vyvoj Munidosu

Filip Hroch hroch at monoceros....muni.cz
Mon Dec 18 12:28:18 CET 2000

Ciao

asi bych mel nekolik poznamek.
Vetsina veci z munidosu je VELMI zastarala.
Ja ty verze to tam jsou prestal pouzivat pred 2
a vice lety, takze pokud by s jste skutecne meli
nekdo zajem asi by v prvni rade bylo potreba
se kouknout po necem novejsim. Nejaktualenejsi
stav najdete na ftp://integral.sci.muni.cz/pub/munipack.new,
jde sice o vyvojove verze, ale urcite maji min
chybicek nez to co bezne pouzivate.

Bohuzel setkate se s nekolika problemy.

Konve jsou znacne rozsirene, tu chybu s 30000 si uz ani
nepamatuju, kdy jsem opravil a navic je tam dodelana
moznost prevrzceni snimku. To si bohuzel vyzadalo taky
moznost alokace vetsich bufferu a tak predpokladam, ze
to s Borladovskym prekladacem prelozit nepujde, s gcc
pro dos http://www.delorie.com/djgpp/ by to melo byt
bez problemu (vlastne pozivam stejny prekladac).

Dalsi zasadni zmena bylo pouziti fitsio knihovny, takze
predpokladam, ze i FITSy z jinych kamer by mely byt ok.
Pokud nebudou, prosil bych o jejich vzorky abych se
na to mohl kouknout.

On Thu, 14 Dec 2000, Lukas Kral wrote:

> Ahoj,
> jak jsem slibil na konferenci v Brne, budu se snazit dal vyvijet
> fotometricky balik Munidos (prebiram pomyslne zezlo po Rudolfu Novakovi,
> ktery se chce soustredit na verzi pro Unix).
>
> Zapasim sice s nedostatkem casu, ale behem ledna bych chtel udelat aspon
> vylepsit stavajici DOSovskou verzi. Predevsim chci konecne dat na web .exe
> soubory opravene vuci chybe Borlandske jednotky CRT (hazi error 200).

neopuzivejte borland

> Dale chci pridat moznost volby velikosti fotometricke clonky (v soucasnosti
> je automaticky pouzita ta nejmensi, o polomeru 2 pixely, coz vyhovuje u
> kvalitnich dalekohledu s ostrymi hvezdami, ale napr. u naseho lehce
> rozmazavajiciho objektivu zvetseni clonky prinasi zmenseni rozptylu - kdyz
> se to neprezene samozrejme).

s timhle souhlasim, ja skoro nikdy nejmensi nepozuivam, spis 2 a 3
ti je to hlavne proto, ze ... no ja ten dalekojled zcentruju...

> Dale take chci vyresit problem, ze kdyz Munidosu predhodite uz hotove FITS
> soubory z jine kamery nez SBIG, spatne z nich cte nektere udaje. Prosim tedy
> ty z vas, kteri s timto meli problem, at mi poslou nekolik svych typickych
> snimku FITS (Mira Broz, Honza Manek??).

taky bych o ne poprosil

> [...]
> jednoduse resit, napiste. Pozdeji chci pridat dalsi vylepseni (automaticke
> hledani novych promennych v serii snimku aj.), ale na to ted nebudu mit cas,
> mozna na jare nebo o letnich prazdninach, kdy bych take mohl zkusit dokoncit
> verzi pro Windows.
>
> Take bychom mohli casem zacit diskutovat o nejakem jednotnem formatu pro
> vystupni datove soubory, aby obsahoval co nejvice uzitecnych udaju o mereni
> a byl pripadne kompatibilni i s jinym softwarem (nejake naznaky diskuse o
> tomhle byly i na konferenci v Brne). Ale to je zalezitost budoucnosti.

tohle by bylo dobre.. ja pouzivam v munilistu vystupni format uplne jiny,
ale mozna to taky neneni to nejlepsi, urcite by melo jit o format
s dostatecnym poctem udaju, textovy ale zaroven snadno portovatelny
pomozi SQL.

FH