[Ccd-CR] Vyvoj Munidosu

Lukas Kral krall at troja....cvut.cz
Mon Dec 18 14:21:47 CET 2000

Ahoj,
Filipe - to jsem rad, ze ses ozval, netusil jsem, ze Munipack pro Unix
mezitim prodelal takovy vyvoj...

Jestli budu mit dost casu, zkusim ty nove verze programu prelozit pro DOS a
vsecko to renovovat, jak pises. Problem je, ze jak koukam, skoro vsecky nove
zdrojaky jsou ve Fortranu a v Cecku, zatim co ja jsem si nejjistejsi porad
jeste v Pascalu (s Ceckem uz nejake zkusenosti mam, s Fortranem jsem jeste
nedelal). Ale zkusim se to naucit. Samozrejme, jestli se tu najde zdatnejsi
programator s dostatkem casu a chuti se do toho pustit, rad mu to prenecham.

Zatim jsem mel v planu udelat jen drobne upravy, tak aby vznikla opravdu
funkcni verze. I s temi stavajicimi zastaralymi programky to totiz fungovalo
velmi slusne, kdyz jsem si udelal tech par uprav, o kterych jsem psal
minule, takze potreba prekladat vsechno znova podle me neni tak uplne
akutni. Ale samozrejme by to bylo lepsi. Jen jestli bude cas...

Jinak, jak pises, to automaticke skladani snimku uz mas vyresene... To je
fajn, kouknu se na to a zjistim jak to funguje :-) Jestli to nebude moc
slozite, taky to zkusim zabudovat do Munidosu, at udelam radost Kamilovi a
spol. :-)) Jo Kamile, Tobe jde jen o to slozeni snimku, fotometrii komety
stejne musis pak delat rucne, ze? U pohybujici se komety to auto-skladani
totiz asi fungovat nebude, slozi se to podle hvezd...

Napada me takova teoreticka otazka (mozna trivialni?) - jak skladat ty
snimky - je asi nejlepsi pouzit jakousi variantu metody klouzavych prumeru,
tedy slozit napr. 1.-3. snimek, potom 2.- 4., 3.-5. atd.? Dela se to tak v
praxi? Nebo se sklada 1.-3., 4.-6., 7.-9. atd. - to by byla asi blbost, ze?
Ale zase pokud bude v pozorovani casova mezera...

Lukas