To: <e-mail@hvezdarna...>
Sent: Wednesday, June 30, 2010 2:18 PM
Subject: východy Slunce

Dobrý den,
měla bych dotaz ohledně východů Slunce.
Nedávno mě v předpovědi počasí zaujala zmínka moderátorky, že čas východu Slunce je aktuální pro 50. rovnoběžku a 15. poledník, tam se zhruba nachází Kouřim.

Na Vašich internetových stránkách máte údaje pro "oblohu nad Brnem". Zajímá mě, jak velký je časový rozdíl ve východu např. mezi zmiňovanou Kouřimí, Brnem a Ostravou, které leží východně a např. Karlovými Vary, které leží západně. Někde jsem slyšela, že Slunce v Brně vychází asi o 16 minut dřív než v Praze, je to pravda?
Mohli byste mi zaslat časy východů Slunce na celý rok?

s pozdravem
 J. H.
RNDr. Jan Hollan, Ph.D.
              Hvězdárna a planetárium Mikuláše Koperníka v Brně
Kraví hora 2, CZ - 616 00 Brno                               5 41 32 12 87

                                  domů:
Lipová 19, 602 00 Brno                                       5 43 23 90 96

               spolupracovník Ekologického institutu Veronica
Panská 9, 602 00 Brno                                      www.veronica.cz

e-mail: hollan@ped....cz                http://amper.ped.muni.cz/jhollan
Hvězdárna a planetárium M. Koperníka v Brně, příspěvková organizace
Kraví hora 2, 616 00 Brno
telefon +420 541 321 287
fax +420 541 233 389
http://www.hvezdarna.cz
--
IČO: 00101443

Příspěvková organizace je zapsána v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně v oddílu Pr, vložce číslo 17.

Hvězdárna a planetárium Mikuláše Koperníka v Brně, p. o. je příspěvkovou organizací zřízenou statutárním městem Brnem.