Climate Change Science (fwd)

Vážený pane doktore,

moc Vám děkuju za podporu EU při obtížných jednáních s ignorantskými
zeměmi. Mám ale jednu důležitou technickou otázku, posílal jsem už i jeden
dřívější explicitní dopis dr. Sobíškovi, nevím, kdo má co na starosti.
Dotaz zní:
  chystáte překlady letošních SPM do češtiny?
 Pokud ne, tak můžete na ně přispět finančně, kdyby je někdo udělal a
elektronicky zpřístupnil? Můžete přispět na ev. vydání papírové? Totéž pro
Technická shrnutí.

Další dotaz se týká připravovaného Zákona na ochranu ovzduší. Já se teď
věnuji tomu, aby se do zákona dostala také ochrana před světelným
znečištěním a na něj jdoucího plýtvání elektřinou (viz adresáře
  http://amper.ped.muni.cz/light/zakon_oo/
  http://amper.ped.muni.cz/jenik/letters/zak_oo/ ).

 Jak jsem si ale zákon pročetl, připadá mi, že i ochrana klimatu v něm by
mohla být trochu explicitnější -- nepletu-li se, tak jediný nástroj, který
zákon zmiňuje, jsou plány snížení emisí vnucené provozovatelům velkých a
zvláště velkých zdrojů znečištění. Nevím, co konkrétně by to mohlo
znamenat, napadají mně snad jen skládky produkující metan, ale nevidím
zákoně žádnou zmínku o měření emisí metanu z nich. Nevím, kdo se zákonu
z Vašich spolupracovníků věnuje, rád bych s ním (s nimi) navázal kontakt.

Pak mám ještě drobnou prosbu -- mé české stránky o změně klimatu
  http://amper.ped.muni.cz/gw/
 sice taky nejsou nic moc, ale přesto tam mohou zájemci najít užitečné
informace, poslední dobou hlavně v onom www-mailinglistu, ostatně tam
posílají občas dotazy. Mohl byste zařídit, aby na ně byl odkaz
z oficiálních stránek Národního klimatického programu i Národního centra
Úmluvy?

zdraví a pěkný odpočinek po Bonnu přeje
Jeník Hollan