Re: Vodní srážky info

chtěla jsem se informovat, zda je někde na Vašich stránkách možné zjistit informaci o vodních srážkách. V minulosti byla tato informace v nabídce měřených hodnot meteorologické stanice. Dnes je tam jen teplota, tlak, vlhkost a rosný bod. Vodní srážky zde již nejsou. Dá se případně tato informace zjistit jinde? Pracuji jako kronikářka blízké obce a tyto informace jsem uváděla do naší kroniky.

Vážená paní Chrástová,

od 3. prosince dává naše srážkoměrné zařízení občas falešné impulsy. Kromě toho dává i ty patřičné, ale v zimě ty falešné daleko převažovaly. Signál ze zařízení je dosud zobrazen, i když jen kumulativní lomenou čarou či čarami (pro případ > 6 mm za den), v grafech na adrese

   http://amper.ped.muni.cz/weather/

-- zobrazování impulsů udávajících srážky za 5 minut, které předtím trvale fungovalo, jsem pro přehlednost raději pozastavil.

Jak se dívám na jarní období, tak od půli února se už ty falešné impulsy možná vůbec nevyskytují, viz přehledy 0903.htm apod.

Co je skutečné a co falešné, to lze hádat z údajů o osvětlenosti jiného čidla, fotovoltaického panelu, pro nějž jsem původně takové online grafy vyvinul. V posledním období i podle toho, že se při měření opět v noci projevuje galvanické napětí, když se elektrické kontakty vodiče a panelu namočí (pak dává přepočet na osvětlenost falešné hodnoty i přes jeden lux). Pokud tedy impulsy srážkoměru souhlasí s tímto falešným ,,světlem``, byly to srážky skutečné. To je sice milá kontrola, pokusím se ale opět kontakty upravit tak, aby systém registroval jen světlo a ne zmoknutí či orosení kontaktů...

Ještě musím poznamenat, že před tímto obdobím falešných impulsů bylo ještě jedno období, kdy naopak srážkoměr nereagoval ani na skutečné srážky (mohl bych zjistit, jak dlouho trvalo). To ale náš technik Michal Dvorský nakonec spolehlivě opravil.

s pozdravem
 Jan Hollan,
 Hvězdárna v Brně