RE: Znamení zvěrokruhu

Dobrý den pane Hollane.

Děkuji za odpověď. Nejsem typ člověka, který by na znamení a horoskopech
stavěl, ale přece jenom jsme chtěli vědět, jaké znamení náš syn je.
Chtěli jsme mu totiž koupit řetízek se znamením a nechtěli bychom se
splést.
Na internetu jsem dokonce našel i datum začátku znamení Ryby 21.1.

 mají tam 21.2, ne .1....

(http://astrollogie.net/znameni.html).
Z Planetária hlavního města Prahy mi napsali, že slunce bylo zcela jistě
ve vodnáři. :o)
Ale zatím se mi více potvrdilo znamení Ryb než Vodnáře.

Ono je to tak, že se stále opisují data stará sto let. Ale už nyní moc neplatí, a koncem století už vůbec nebudou. Je to vlivem vynechaného
přestupného dne v roce 2000 (jak správně vyžadoval Gregoriánský kalendář).

Něco k tomu mám v dopise
   Linkname: astronomicke jaro
             http://amper.ped.muni.cz/jhollan/letters/public/msg00270.html
 a odkazech odtud.

Z té Prahy Vás jen zlobili. Slunce vskutku bylo ve Vodnáři (souhvězdí). Ale ne ve znamení. Ta se za poslední asi dvě tisíciletí oproti souhvězdím o jedno posunula, vlivem precese. Vodnář je tak sám ve znamení Ryb...

zdraví j.h.

PS.

Tady ještě máte všechny letošní okamžiky vstupů Slunce do znamení (úseků ekliptiky):

hollan@hollan:~$ sun_zod

Mean (i.e., like if there were no nutation of axis of rotation of the Earth) moments of Sun entering a new zodiac sign (incl. Equinoxes and Solstices) expressed in time which is 1.0 h ahead of the UTC:

Year-mm-dd  weekday   time  solar longitude / 1 degree

2009- 1-19  Monday    23.6 h 300
2009- 2-18  Wednesday 13.6 h 330
2009- 3-20  Friday    12.6 h   0
2009- 4-19  Sunday    23.7 h  30