Re: [Ekodum] zastineni budov

nebyl jsem z obrázku moudrej.
Nabízím standardní:
Ernst Neufert
NAVRHOVÁNÍ STAVEB
druhé české vydání
kapitola "denní světlo" str 159-172
tabulky a grafy jsou pro střední Německo tedy okolo 50. stupňů sš. Platí tedy i zde. jsou tam i konstrukce, jak si stanovit stín v přírodě Neufret je Bible stavařů, je v každém atelieru, v knihovně... Zdravím Zd.Meis.

s pozdravem:
V ledové tříšti
za lepší příští
(K.Kryl)

Udělal jsem to tak, že k vodorovným slunečním hodinám (tedy k jejich ciferníku) jsem dokreslil systém kružnic, které znázorňují celočíselné násobky výšky předmětu, který vrhá stín. Kdo bude potřebovat, snad se v tom vyzná. Je to spolu se staršími obrázky dostupné (jako hor*) např.
v adresáři http://amper.ped.muni.cz/jenik/solar/folie/
kterému jsem v rámci úklidu před koncem roku přidal nějaké popisky.

Šťastný volební rok 2006 vám přeje
jh