zastineni budov

Povzbuzen slunným sněžným zimním dnem,

vzpomněl jsem si, že bych měl nabídnout obrázek, který usnadňuje rozvahy,
co kdy kam stíní. Namaloval jsem jej po nějakém telefonátu, v němž paní
chtěla nějakou snadnou metodu, jak to zjistit.

Udělal jsem to tak, že k vodorovným slunečním hodinám (tedy k jejich
ciferníku) jsem dokreslil systém kružnic, které znázorňují celočíselné
násobky výšky předmětu, který vrhá stín. Kdo bude potřebovat, snad se
v tom vyzná. Je to spolu se staršími obrázky dostupné (jako hor*) např.
v adresáři http://amper.ped.muni.cz/jenik/solar/folie/
kterému jsem v rámci úklidu před koncem roku přidal nějaké popisky.

Šťastný volební rok 2006 vám přeje
 jh