Re: [SMPH] Prosba o sepsani tiskove zpravy k 73/P !!

Tak jsme dnes tu kometu i na Kraví hoře viděli, teď o půlnoci by už ji
snad binarem 25x100 zahlédl i laik, teda ten kus C. Kus B je patrný jen
malounko. Hvězdy v Herkulovi přitom vidíme bez dalekohledu stěží tři, mhv
je vinou brněnských lamp tak 4 mag.

Pokud si je člověk nejistý, jestli to, co tam snad vidí, je kometa nebo
ne, stačí podívat se za hodinu za dvě. Jestli to mezi stálicemi popolezlo,
je to kometa...

Oproti mpc elementům
  http://cfa-www.harvard.edu/iau/Ephemerides/Soft00.html
 (tam je pro celou suitu jen jeden řádek) je kus C tak o jeden stupeň
k jihovýchodu. Jinak, pozice udané v hezké mapce (jinou jsem nenašel)
  http://www.digitalsky.org.uk/comets/73P/73P-May.jpg
 vypadají jako pro UTC 0 h a s pozorováním pěkně sedí. Na venkovském nebi
by měla mapka pro nalezení C i B snad i v binarech 10x50 stačit, když bude
zítra Měsíc tak ve dvě ráno už dost nízko. Nebo ne?

Na tiskovou zprávu se necítím, jen jsem si říkal, že bych měl zjistit, jak
je ta kometa doopravdy vidět. Nic moc, ale přece.

jeník