k namitkam ke snaze o prevenci svetelneho znecisteni

(korektni diakritiku viz dnesni
http://amper.ped.muni.cz/jenik/letters/public/ )

Všechny pěkně zdravím,

po téměř měsíci jsem dopsal koncept, který se snaží odpovědět na veškerou
diskusi k myšlence prevence světelného znečištění ze strany světelných
techniků s rozsáhlou zkušeností.

Koncept je k dispozici v adresáři
  http://amper.ped.muni.cz/light/drafts/
 jako disk_01.html nebo disk_01.pdf (je tam i zdrojový *.tex, spíš jako
backup).

Nenašel jsem nic podstatného, kde bych musel měnit svá tvrzení nebo
důrazy. Jistě jsem ale v konceptu zapomněl na různé diskuse ústní, mohu
odpovědi do něj doplnit, pokud mi někdo připomene otázky.

Věřím, že rozpory plynou jen z nedostatečné znalosti světového vývoje
v oboru, tím spíš, že sky-friendly (a tedy i people-friendly
a environment-friendly, ne že neškodné, ale co nejméně škodící) venkovní
osvětlování zdaleka ještě není ,,mainstream``, nejblíž k tomu má snad
v Itálii. Také věřím, že se naše stanoviska brzy sblíží.

Vystavený koncept jsem moc nečetl, ani nekontroloval funkčnost odkazů (od
včerejška jsem ale opravil chybu v html verzi). Pokud padnete na něco, co
by se mělo opravit, napište mi (můžete ale klidně i zveřejnit svá
stanoviska i ke konceptu samému, když je už zveřejněn).

Krásné Vánoce a Nový rok přeje
Jeník Hollan

PS.
 dvě terminologické poznámky: já v textu ,,refraktor`` užíval pro
jakoukoliv prostupnou plochu, nejen s fresnelovským rastrem. Také se asi
občas nevyhnu prostému ,,lampa`` -- buď jako kalku amerického označení pro
světelný zdroj (výbojku, zářivku), nebo jako lidovému označení celého
svítidla. V prvním smyslu by bylo možná užitečné, takový technický termín
mít, ne?