[IAN] Prelet Miru

Petr Scheirich psch7513 na yahoo....uk
Úterý Únor 27 18:38:41 CET 2001

> Ahoj lidi
>
> mnenil jsem souradnice pozorovaciho mista na strance
> heavens-above a dival jsem se jak se to projevi na
> draze Miru mezi hvezdami. Dospel jsem k presvedceni,
> ze zhruba o stupen severneji (tj. na 51 stupni) by
> mohlo dojit k tomu, ze se stanice dostane mezi
> pozorovatele a disk Mesice.
> Pak by bylo zretelne videt, co je bliz. Je to
> vlastne jedinecna moznost videt hvezdu uvnitr
> mesicniho srpku. Skoda jen, ze to bude pouze velmi
> kratky okamzik (cca 1 s)
> Pokud to nekdo uvidite, napiste mi o tom prosim.

> [...]

Mozne a zajimave to urcite je, ale ja se obavam, ze
pouha zamepisna sirka 51 stupnu k danemu ukazu
nestaci. Dobre by bylo, kdybyste uvedl i cas a zem.
delku, protoze i Mesic se pohybuje mezi hvezdami a z
ruznych zem. delek bude urcite zdanliva draha Miru
ruzna.
Predpokladam, ze ukaz bude pozorovatelny z jakehosi
pasu na Zemi, i kdyz podobnost se Slunecnim zatmenim
tu asi moc velka nebude. Kazdopadne by to stalo za
zjisteni, ale delat to pokusne na Heavens-above by
bylo dost pracne.
Ale privedl jste me na myslenku udelat tyto predpovedi
ze znamych elementu drah pro ruzne druzice,
stanioviste a casy, (podobne jako se pocitaji zakryty
hvezd Mesicem ci planetkami) cimz by se sance spatrit
tento ukaz znacne zvysila.
Pokud ovsem uz nekdo neco podobneho nedela (vyznam by
to melo pochopitelne pouze "esteticky"). Nevite o tom
nekdo?

Zdravi Petr Scheirich

=====
psch7513 na mbox....mff.cuni.cz