[IAN] tak se tady mejte

Petr Pravec ppravec na asu....cz
Čtvrtek Únor 15 12:12:23 CET 2001

Mily Martine,

Uz jsem sem nechtel psat, ale kdyz jsi mi verejne podekoval za mou
otevrenost a ochotu se podelit se svymi nazory, tak jen ted ve volnejsi
chvilce (nez se pujdu zabyvat zase svymi povinnostmi) jeste tedy
nekolik vet.

Astronomii se zivim cca 10 let (i kdyz prvnich par let to bylo
stipendium tady na AsU Ondrejov) a mohu rici, ze jsem se vzdy snazil
vychazet vstric lidem mimo AsU, kteri se na mne obraceli.  Delal jsem
to vzdy pomerne neokazale, tezko rici, jestli jsem z toho mel vubec
nejaky vlastni prospech, ale urcite jsem z toho mel nejednou dobry
pocit.  Pravda, az na vyjimky to byla pomoc jednotlivcum, ale myslim
ze jsem udelal i nejake hezke prednasky, kdyz mne nekdo dostatecne
premlouval.  V poslednim roce pak dosti prispivam do e-mailove
konference Spolecnosti pro meziplanetarni hmotu, protoze opet mam
pocit, ze to tam lidi ocenuji.  Ze nemam chut (ano Rudolfe, mas pravdu,
je to tak, nemam chut) prispivat do IAN vyplyva mozna z toho, ze to
neni muj styl.  Veci se totiz casto nedaji popsat tak cernobile,
jak je nekdy popisujete v IAN.  (Nerikam, ze vzdy, ale nektere clanky tam
jsou pomerne cernobile, bez dostatecneho vysvetleni souvislosti apod.)
Navic, kdykoli pisi clanek, mam z toho dojem, ze jej vlastne neumim vzdy
napsat tak, aby obsahl to podstatne a ve vyvazene mire.  A taky, ze nevim,
co vlastne presne citatele zajima.  Ovlivnovat mineni astronomicke
verejnosti tim, ze bych psal do clanku jen to, co uznam sam za vhodne,
neni muj styl.  Proto jako vhodnou formu meho "venovani se" astronomicke
verejnosti vidim ucast v e-mailovych diskuzich, kde je mozno komunikovat
oboustranne, nikoli jen jednostranne od autora clanku k citateli.
Proto mne mrzi, kdyz je ma snaha vyjadrit svuj nazor, byt i kontroverzni,
chapana spatne.  Oc mi jde je to, ukazat veci v souvislostech a diskutovat
o nich.  Verim, ze tento styl se nekomu nemusi libit, ono je pro nekoho
lepsi popisovat veci cernobile.  Protoze jsem ziskal dojem, ze
v diskuzi IAN neni o plastictejsi popis skutecnosti zajem, odhlasil
jsem se z ni (tenhle mail by vsak presto do ni mel projit, pokud
se nemylim).

Pokud mne chcete vyjadrit svuj nazor, at uz pozitivni, ci negativni,
poslete ten mail take primo na mou adresu, nejen na adresu IAN-konference.
Slibuji, ze se budu snazit vzdy, kdyz o to budete stat, na vase maily
aspon strucne reagovat.

Zdravim,   Petr Pravec