[IAN] tak se tady mejte

Martin Gembec gembem00 na pf....cz
Čtvrtek Únor 15 10:24:43 CET 2001

Dobry den vsem. Predchozi diskuzi na tema amaterska vs. profesionalni
astronomie sem sledoval rad a se zajmem.

Petr Pravec se mozna podivil, ze ostatni se diskuze moc nezucastnuji, ale
ono se mozna neni co divit. Ja tedy nevim, kdo je jak astronomicky zameren
z ucastniku teto konference, ale alespon k tomu mam co rict..
Jsem totiz astronom amater v te nejneprospesnejsi podobe. Z pohledu vaseho
v poslednich dnech jsem mohl byt mozna trochu prospesny tim, ze jsem se
snazil udelat zajimavou prohlidku lidem co prisli na Kletskou hvezdarnu,
mozna tim, ze jsem obcas prispel necim, co jsem pozoroval a prislo mi to
zajimave...
Ale jinak jsem ja, a to taky mozna drtiva vetsina "aktivnich"
pozorovatelu, kteri ctou IAN, pouze pozorovatel pro vlastni poteseni z
cehoz nemuze mit profesionalni astronomie zadny uzitek. Ja osobne jsem
zazil v poslednim roce jeste jednu krasnou vec. Kdyz jsem sva pozorovani
dal na web a zjistil, ze to ma neco do sebe a taky kdyz jsem tim ziskal
nejake nove lidi pro astronomii...

Proc to tady vlastne vsechno pisu, kdyz to z predchozi diskuzi nema nic
spolecneho?
Mam si myslet, ze mam stesti, ze neznam nikoho z Ondrejova nebo z IAN
osobne? Co si mam myslet o poslednich slovech nize uvedenych ja, jako
obycejny clovek? Ze je to v nasi astronomii opravdu takovy problem se
shodnout, prijmout jiny nazor a neurazet se? Doufam ze ne.

Naopak, byl jsem mile prekvapen, ze je tu vubec nekdo, kdo je schopen nam
rict svuj nazor, prestoze ma jako profesionalni astronom spoustu vlastnich
starosti. Takze diky Petre.

A diky i Vam z IAN za vase stranky, za vase pekne uvodniky a za tuhle
diskuzi..

Martin Gembec

A vite co, pratele?  Proc ja se vlastne snazim vnaset nejakou energii
do teto konference, kde zjevne (az na vyjimky) neni zajem o diskusi.
S neucinnymi vecmi je lepe skoncit vcas.  IAN jiz jsou stejne zavisle
(at si Jirka a Rudolf proklamuji, co chteji) a me nazory se do nich nehodi.
Tak si tady lebedte dale a ja se odhlasim, alespon nebudu zde nadale
ztracet cas.  Pokud zalozite konferenci, kde se budete chtit
o astronomii a souvisejicich vecech opravdu bavit, tak se tam pak mozna
prihlasim.  IAN si vytvorily svuj vlastni nazor na to, jak popularizovat
astronomii apod., diskuze je nezadouci.  Ja se bez toho obejdu.
A nekteri z vas se mohou radovat, ze jsem tohle usili vzdal.
IAN i tato diskuze aspon budou znit jednotnejsim tonem.

Tak se mejte.

Petr Pravec

http://home.pf.jcu.cz/~gembem00