uzemne kompetentni observatore

> budou uzemne kompetentni astronomicke observatore - ty ktere jsou v
> katastru dane obce ci treba budouci "krajske" hvezdarny ? Dekuji Jana

No, v te delsi verzi je to jasne, jsou to ty, jejichz ochranne uzemi tam
saha. Plne koherentni je to jen v ni.

V te kratsi verzi to lze chapat asi tak, ze jsou to ty, ktere se prohlasi
za dotcene danym spatnym osvetlenim. Jinak by jim nemuselo stat za to,
delat nejakou inspekci. Za observator by mohl prohlasit sve bydliste (a
nechat to potvrdit napr. CAS) i amater, ktery opakovane publikuje (nebo
jehoz vysledky jsou publikovany) ve vedeckem tisku, vc. IAUC, (zajiste
takovy Kamil Hornoch v Lelekovicich) nebo ktery dela verejna pozorovani,
pripadne by nejaka hvezdarna mohla jeho pozorovatelnu prohlasit za jednu
ze svych. Uzemne nekompetentni by byla hvezdarna, trikrat vzdalenejsi nez
jina a nepouzivajici pritom devetkrat citlivejsich metod. Jisteze je tam
prostor pro korupci, byt mirnou a neprimou, jako tusim v pripade
Stramberku a tamni ZO CSOP (to jsem jenom zaslechl, doufam, ze jim
nekrivdim).

Vyhodit to odtud vubec by znamenalo potiz, kdo ma byt zalobcem. Nez by se
to naucila CIZP, by trvalo dlouho, navic odpor k dalsim explicitnim
povinnostem z jeji strany by mohl znamenat prekazku rozsireni zakona. To
by se musel asi vyhodit cely ten paragraf. Stejne nevim, jestli je
v takovem zneni i u nas mozny, tj. kdo vlastne doplaci na neobycejne
nizkou sazbu pro verejne osvetleni a co by tedy znamenalo jeji odepreni.

zdravi Jenik