[Svetlo]RE: [svetlaren] chodec zabit oslnenym ridicem (fwd)

DQL
Fri, 28 Jun 2002 01:33:08 +0200

Pane Hollane,

omluv netreba, je treba respektovat pravidla konference.

   Anglictinu mam rad. Mam rad i emericke imperialisty (asi na rozdil od
Vas, ktery miluje komunisticke poslance), ale nemam rad uctivani vseho
Zapadniho a zatracovani vseho ceskeho ci slovenskeho, jak s oblibou cinite
vy (viz napr. Vas dopis na ministerstvo zivotniho prostredi o tom, ze v
Cechach jsou svetelni technici odborne zaostali a jedine na Zapade lze najit
schopne lidi)

   Tim clankem nerikate nic noveho. Svetelnym technikum je znamo, ze oslneni
muze zpusobit i dobravni nehodu s nasledkem smrti. Nesnazte se opet tohoto
clanku zneuzivat tim, ze jej prekroutite a bude te jim argumentovat ve
prospech svitidel uzavrenych plochym cirym sklem. Nenarazil jsem ve zminenem
odkazu na to, ze by slo o oslneni od verejneho osvetleni, ale naopak od
blize nedefinovaneho zdroje svetla na hospode. Nevsiml jsem si (mozna jsem
prehledl), ze by byla zminka o tom jake tam bylo osvetleni komunikace. Mozna
tam neni, mozna tam maji svitidle s plochym.... Mozne je i to, ze kdyby tam
bylo dobre VO, tak by onen zdroj neoslnil dotycneho ridice, protoze jeho
zrak by byl adaptovan na vyssi jas a tedy by byl i mene oslnovan.

   A pokud jde o unos divky. Smula, ze kameru umistil nekdo neznaly. Mozna
pouzil vodovahu, ale zapomnel zjistit, zda kamera nahodou nema v zornem poli
nejake svitidlo. Vite jiste, ze to svitidlo, ktere bylo pricinou toho, ze
kamera byla "oslnena" nebylo vase oblibene? Ono, kdyz se podivate primo do
svitidla tak vas nutne svetelny zdroj oslni a to "kupodivu" i u svitidla s
plochym cirym sklem. Kamera se chova podobne.

   Co kdyby jste uz prestal ztracet cas svuj i ostatnich nesmysly? Uz
studujete elektrotechnicke predpisy? A co takhle poskytnout analyzu toho,
jak jste dospel k tomu, ze prave vodorovne svetlo zpusobuje rozptyl svetla
vice nez svetlo, ktere se siri vzhuru pod vetsim uhlem? Hrajete si na vedce,
zkuste pracovat podle zasad vedecke prace a poskytnete k oponenture sve
prace. Nebo je to Hollanuv axiom? A zkuste to v cestine. Az presvedcite
ceske a slovenske svetelne techniky o sve pravde, pak muzete vytahnut za
slavou do sveta.

   Zakon je priserny. Vas navrh provadeciho predpisu rovnez. Je treba s tim
neco udelat. Nepsat si o tom, ze nekde v emerice meli na hospode oslnujici
lampu, ale resit upravu zakona a zneni predpisu tak, aby prospel hrstce
astronomu a neposkodil vyrazne zbytek obyvatelstva.

                  Tomáš Maixner

DQL osvetlovani - Cernolice 6, 252 10 Mnisek p.B. tel. 02 - 57710303
web: www.dql.cz

---
Odchozí zpráva neobsahuje viry (tvrdí AVG).