[no subject]

Dobrý den,
četl jsem váš článek na http://svetlo.astro.cz/ a jsem rád, že nejsem sám, komu vadí přehnané osvětlení měst a obcí. Jsem z Prahy a mám s tím dost nepříjemné zkušenosti. A nejde jen o to, že mám rád pohled na temnou oblohu plnou hvězd.

Bydlím v činžovním domě a okna mám do malého náměstí. Přímo před okny jsou vysoké pouliční lampy, které se spíš používají na výpadovkách a velkých prostranstvích. Večer mám v bytě tolik světla, že bych si nemusel pomalu svítit. Po úrazu oka mi vadí bodová světla a tyto lampy mám defakto v úrovni očí. V oknech mám žaluzie a ještě závěsy, ale ani to dostatečně nezabrání pronikání světla do bytu, když jdu spát. Situace je neúnosná, ale nevím co s tím mám udělat. Střílet na lampy mi připadá dětinské, navíc nejde o to něco ničit, ale naopak napravit. Jako řešení vidím kryt, který zaměří světlo dolů a ne do stran, nebo výměna lamp za nižší. Vzhledem k tomu, že se o tuto problematiku zajímáte, možná budete vědět jak postupovat a na koho se obrátit.

Děkuji předem za odpověď

Michal Mottl
mmic@seznam...
Mall [mo:l] - promenáda, široká alej, nákupní středisko (velké)
Internet Mall - profesionální nákupní galerie na Internetu (http://www.mall.cz)