Posilam tu spravnou geometrii ciferniku, pro skutecny azimut krokvicky na ktere koule viseji rovny 167 stupnum. Obrazek je obdobny tomu staremu, pro nespravny azimut 173 stupnu, jen je vse trochu sisateji. Horni a spodni cifernik jsou ted vpravo vic nalepeny k sobe. Vzhledem k tomu doporucuju, aby cislovani toho horniho bylo nekompletni, to si kazdy domysli, staci asi dopoledni pule, kde je dost mista, koncit to muze tou nejsvislejsi carou stredoevropskeho poledne. Cislovani by mohlo byt nahore v letnim case, tj. ta cara s naznacenou analemou by byla oznacena jako jedna hodina ci trinact hodin. U dolniho je naopak rozumne kompletni cislovani v case ,,zimnim``, kdy ukazuje i v poledne. Z textovych souboru je podstatny ten pro jizni kouli, 167j.txt. Vynasi se jak je napsany. Ten pro severni kouli, 167.txt, jsme vynaseli o 108 cm vyse, jak ma byt stred te koule nad modrou plochou. Jizni koule ma mit stred v urovni hrany modre plochy. Obe maji mit stredy 205 cm od pokracovani one valcove modre plochy dal vzhuru. Kazdou hodinovou caru je nutno vynaset k jedine krokvi, aby na ni nebyly zuby -- ty mohou jinak vzniknout, kdyz se predpoklada vzdalenost krokvi 550 cm a je ve skutecnosti o tri cm vetsi ci mensi (v poli 8 byla o dva vetsi, a to v prave pulce pole, leva ma skutecne 275 cm). at se vam vse podari, ozvu se po prazdninach, tak 16. srpna. jenik hollan