[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

Přijďte prosím k referendu (fwd)




---------- Forwarded message ----------
Date: Fri, 1 Oct 2004 12:24:45 +0200 (CEST)
From: Jan Hollan <jhollan@amper....muni.cz>
To: Jan Hollan <jhollan@amper....muni.cz>
Subject: Přijďte prosím k referendu (fwd)

dostal jsem od přátel dopis, který obsahuje výzvu činící z něj dopis
řetězový. Řetězové dopisy bývají stěží kdy dobrou věcí. Na druhé straně je
v situaci, kdy sice město referendum vypsalo, ale radnice k němu brněnské
voliče účinným způsobem nepozvala, těžké odepřít si možnosti e-mailu.
Vyzvat své známé, aby své volební právo v této historické chvíli využili,
je jistě správné. Na rozdíl od ostatních voleb je totiž pro referendum
zásadní, aby přišlo dostatek lidí.

Jako člen místní volební komise pro Brno-střed všechny voliče zvu, aby
k referendu přišli. Je málo věcí, které by byly během té
                            SOBOTY 9. ŘÍJNA
důležitější. To si uvědomuje i více než tisíc lidí, kteří mu budou ten
den věnovat ne pouhou půlhodinu, ale většinu dne (zejména členové komisí
v obvyklých volebních místnostech -- týchž, v nichž se pak příští měsíc
uskuteční krajské volby).

Místo řetězového dopisu můžete svým přátelům poslat prosbu osobní. Kdyby
vám, jako mně, připadala podstatná část výzvy ,,Několik vět brněnským
občanům`` správná, můžete ji uvést např. formou odkazu na tento text
   (http://amper.ped.muni.cz/jenik/letters/public/msg00144.html),
v němž formou forwardu sobě samému výzvu uvádím:

---------- Forwarded message ----------

Několik vět brněnským občanům


Milí spoluobčané,

našemu městu hrozí největší nebezpečí od dob, kdy se našim předkům
podařilo odrazit útok Švédů. Vedení města chce odsunout brněnské hlavní
nádraží pryč z centra směrem na jih až za Zvonařku.

Své město můžeme zachránit v sobotu 9. října od 8 do 16 hodin.
Nikoho z nás to přitom nebude stát víc než půl hodiny.

Odsun nádraží může trvat i déle než dvacet let. Úplně vysaje městský
rozpočet, takže město nebude mít na nic jiného prostředky, bude muset
šetřit na údržbě škol, poliklinik, chodníků a podobně, o investicích typu
vyčištění přehrady nemluvě. Navíc přesouvání nádraží vyvolá zmatek
v dopravě. Pokud se nepodaří projekt zastavit, prožije průměrný Brňák
třetinu svého života na stavbě, na kterou přispěje stavebním firmám
z veřejných rozpočtů desetitisíce korun.

Vedení města slibuje rozšíření centra, přitom budova hlavního nádraží
i přilehlé pošty jsou památkově chráněny a musí zůstat na svých místech.
Vedení města říká, že na současném nádraží nemohou zastavovat expresní
vlaky nové generace, ale to lze řešit i přestavbou současného nádraží.
Proč tedy chtějí radní nádraží přesunout? Mluví se o tom, že někteří lidé
výhodně nakoupili pozemky v místech, kde má nové nádraží stát. Mluví se
také o zájmech stavebních firem, tradičně sponzorujících politickou
stranu, která Brnu vládne už dvanáct let.

Půl roku sbíralo několik desítek lidí podpisy s požadavkem na vyhlášení
referenda, čili lidového hlasování, v němž by sami občané mohli
rozhodnout, kde chtějí nádraží mít. Podle zákona bylo zapotřebí shromáždit
dvacet tisíc podpisů, což se podařilo. Ačkoli vedení města mohlo
referendum spojit s termínem krajských voleb, záměrně zvolilo termín jiný.
Je vybraný tak, aby se lidové hlasování konalo co nejdříve a tím pádem se
o něm dovědělo co nejméně lidí. Termín je také vybraný tak, aby se co
možná největšímu počtu lidí nehodil. Navíc nedostaneme domů hlasovací
lístky, termín se nám tedy bude připomínat pouze veřejnými kampaněmi.
Jedná se o zmíněnou sobotu 9. října.

Má-li být referendum závazné, je nutné, aby se dostavila aspoň polovina
brněnských občanů, záleží tedy na každém člověku. Chceme-li, aby nádraží
zůstalo tam, kde je, musíme v sobotu 9. října mezi osmou ráno a čtvrtou
odpoledne přijít do svých volebních místností a zde na hlasovacím lístku
vybrat a označit možnost ANO.

ANO, ANO, ANO. Je důležité si to zapamatovat, protože otázka, o které
budeme v referendu hlasovat, není snadno srozumitelná. Nenechte se
zaskočit: právnickým jazykem se ptá na to, zda chcete, aby nádraží zůstalo
tam, kde je dnes.

Každý z nás, kdo si přečte těchto několik vět, může pro záchranu Brna
udělat ještě několik maličkostí:

  1. Pokud tento text dostanete elektronickou poštou, pošlete jej všem
svým brněnským známým.

  2. Pokud jej čtete někde vytištěný, napište si o něj na elektronickou
adresu ano@informacezbrna... a pak s ním naložte dle bodu 1.

  3. Překonejte ostych a v týdnu před hlasováním, obejděte všechny lidi
ve své ulici nebo ve svém vchodě a požádejte je, ať jdou hlasovat. Můžete
jim dát přečíst tuto výzvu, její četba netrvá déle než dvě minuty

  4. Zájemcům o další informace doporučujeme internetové stránky
http://www.nadrazivcentru.cz.


Martin Ander - ředitel Hnutí Duha,
Václav Čermák - náměstek primátora města Brna v roce 1990, předsedal Komisi pro přestavbu železničního uzlu Brno,
Arnošt Goldflam - autor a režisér řady divadelních her a televizních pořadů,
Hana Holcnerová - signatářka Charty 77, tajemnice zástupkyně ombudsmana,
Magdalena Kožená - operní pěvkyně, držitelka řady prestižních českých i světových ocenění,
Jiří Löw - krajinný architekt a krajský zastupitel,
Ivan Ruller - profesor Fakulty architektury VUT v Brně, držitel Ceny města Brna (1995),
Břetislav Rychlík - režisér, herec, scenárista a publicista, dokumentarista a spolupracovník BBC,
Jaroslav Šabata - signatář Charty 77, politolog, ministr české vlády v letech 1990-1992,
Zdeněk Šamalík - architekt, projektant veřejných a sportovních staveb

Attachment: Nekolik_vet_brnenskym_obcanum.rtf
Description: RTF file