[IAN]akce proti klimatickym zmenam 1.2. = mezi 19:55-20:00 VYPNOUT SVĚTLA (fwd)

Jan Hollan jhollan na amper....muni.cz
Čtvrtek Únor 1 14:48:22 CET 2007

> Takze rozdil je podle nazvu jen v tom, ze to neni skupina aktivistu, ale
> skupina skupin aktivistu.

... a jejich seznam http://www.lalliance.fr/Associations-membres/
 je docela pusobivy. Nektere z tech skupin uskutecnily v Evrope Fair Trade
(i my uz mame v obchode pod hvezdarnou takove kafe aj.), jine zase
biozemedelstvi ve Francii. Otazka je, jestli se nekdy nejake zlepseni
environmentu nebo aspon nadeje na nej objevilo bez aktivistu...

> A kdyz uz chteji na 5 minut "vypnout" celou planetu, aspon by mohli
> specifikovat v jakem casovem pasmu je to mineno...

Oni vlastne psali o odpocinku pro planetu, ne o vypnuti planety.  Ja
myslim, ze kazdy muze tech pet minut "ticha" (je za co) drzet v tom svem
case, jaky mu vyhovuje, tahle pekne vecer (to uz jsou na severni polokouli
vlastne Hromnice). Navic muze pridat i petiminutovku v case francouzskem
(a nasem), kdyz je treba v Brazilii (a ma tehdy odpoledne nekde
rozsviceno). Rozhodne mi to pripada sympatictejsi nez ten hloupy napad
(rakouskych?)  fyziku se svetlomety na Einsteina (oni ho pak sice ruzne
eufemizovali, ale jako symbol to bylo porad nepekne).

Ten spamovy konec jsem mel ovsem tez umazat, umazal jsem vyzvu rozesilani
jen na zacatku... to jsem pochybil. Zatim to vypada na retezovy dopis
konecny, pokud nekdo neumaze taky datum... a neodstrani link na
L'ALLIANCE.

Jak vidno, ona to byla vyzva narodni (pro uzemi Francie, v souvislosti
tez s volbami), pak se frankofonne rozsirila, a pak trochu i
nefrankofonne. Evropska elektricka sit drobny ubytek spotreby
frankofonniho sveta snadno zvladne. A kdyz se zhrouti, usetri se nejake
emise fosilniho uhliku treba i doopravdy ;-)

Ac se ma upozornit na klima, blbe nocni sviceni (a toho je vetsina, v
exterieru i interierech) je z mnoha duvodu vhodny objekt zajmu. (Ty
ostatni spotrebice zminovala navic jen ta basnicka coby reakce na vyzvu,
behem tech peti minut jde jen o ten viditelny signal.)