[IAN] Urcenie polohy hviezdy

Milan Krupa krupa na centrum...
Pátek Prosinec 29 08:41:21 CET 2006

Ten program počítá s tím, že sever má azimut 0°.

Porovnával jsem výsledky výpočtů pro 3 objekty.  Váš pascalovský program se v porovnání s planetáriem StarCalc ( http://www.relex.ru/~zalex )
liší v setinách stupňů .  Nedokážu přesně určit, jak moc je ten StarCalc přesný, ale myslím si, že je to dostačující.
Navrhoval bych zaokrouhlovat výsledek na 1 desetinné místo.

http://data1.edisk.cz/stahni/98516/STARS.EXE_11.23kB.html .
>Napr. pri priklade hviezdy Sirius A kde pozorovatel je na suradnici 15vd
>50sš v case 22:30 27.12.2006, ktory ste spomenuli v predchazdajucom
>prispevku, mi vysla Elevacia: 18,956 a Azimut 151,972.. Elevacia sa podla
>planetaria zda byt spravna a rovnako aj Azimut, ale ten len v pripade ze
sa
>pocita od severu, nie od juhu..
>
>----- Original Message ----- From: "Milan Krupa" <krupa na centrum...>

Sirius