[IAN]kometa ma fakt 4 mag

Martin Gembec martin.gembec na email...
Pondělí Leden 3 11:47:31 CET 2005

S tím se dá Jeníku souhlasit...

Já jsem ji triedrem odhadoval naposled před Vánocemi, to měla 4,6 a okem jsem ji neviděl. Včera dírami v mracích jsem ji pozoroval celkem asi minutu, ale stačilo to na to, že jsem zaznamenal počátky obou ohonů i to, že je výrazně jasnější. Má minimálně 4 mag v triedru a okem jsem ji viděl také bez potíží, pokud nešly mraky. Takže odhad okem bych kladl někam na 3,5 - 3,8 mag.

Pěkná kometka :-)