[IAN] Mapa hvezdne oblohy

Breta Benes breta.benes na volny...
Pátek Září 26 22:04:14 CEST 2003

> Nevite nekdo o mape hvezdne oblohy, ktera by se dala stahnout a
> vytisknout? Chci to pro dite, takze idealni by byla nejaka prehledna,
> velika, barevna a graficky hezky udelana. Kupovat se mi to nechce,
> protoze kluk se urcite bude venovat astronomii max. 14 dnu.

A tu mapu chcete pro zari, rijen, ..., rano, vecer, ...

Pjekne papirove mapy se nechaji koupit na kazde hvezdarne,
ale clovjek se to musi naucit pouzivat. Na coz by asi tech 14
dnu intensivni vyuky mozna i stacilo. :-)

Rozhodne tam vsak nenaleznete planety, z nichz v techto dnech
pred vychodem Slunce nadherne zari nejen Jupiter, ale i Merkur
je tam videt.

Mozna jsem nepochopil pisateluv zamer, ale myslim, ze optimalni
je mit na PC nejake SW planetarium. Treba SkyGlobe.

Pokud jsou jen trochu slusne pozorovaci podminky, taxi ten SkyGlobe
pustim, prohlidnu to, udelam si takovy plan pozorovani - treba i pro laiky.
Abych tem laikum v kratkosti ukazal Andromedu prostym okem,
mesice Jupitera v teleskopu, M42 v triedru, ...

Obrazek nocni oblohy si z toho SW pro nejaky den, mesic, rok
a - hlavne hodinu-  lze i vytisknout, to muze byt nekdy dobra pomucka.

Kolegove tohoto mail-listu jiste doporuci nejaky jiny SW, nez je
muj oblibeny DOSovsky pomocnik SkyGlobe.

MJD 52908.916667, Breta, astronom amater.
---
... Tento objekt je strezen kulturou viru HIV