[IAN] Mapa hvezdne oblohy

Breta Benes breta.benes na volny...
Středa Říjen 1 21:44:22 CEST 2003

Od: <vl na email...>

> Přátelé, já, laik, si občas vytisknu mapu hvězdné oblohy z adresy http://www.heavens-above.com, má všechny ty možnosti, o kterých
se tu psalo, možná ale, že je málo přesná nebo co, nechce se mi věřit, že byste to neznali. Zdraví všechny VL
===

Vazeny kolego VL. Dovolil jsem si spocitat radky ve Vasem mailu.
Jsou asi tak 2 -3*). A za nimi jste nachal ocasek dalsich asi 36 radku, ktere
s Vasim prispevkem prilis nesouvisi.

Qeci: http://www.heavens-above.com je pro mne predevsim zdrojem informaci
o pozorovatelnosti jasnych satelitu.
Nemuze to vsak nahradit nejake lepsi planetarium na domacim PC.
Kolego VL, uvedomte si prosim, ze cela rada z nas se dostane na InFernet jen
pres tlf linku (= Kc). A tak pro nas dobre domaci planetarium opravdu potreba.

Nebudu prece pri kazdem napadu: "Vyjasnilo se, co kdybych treba vytahl teleskop
a podival se treba...." hned vytacet spojeni pres Telekomiky na InFernet.

Nechtel jsem puvodnimu tazateli komlikovat zivot tim, ze bych prozradil,
ze mam doma krasnou "papirovou" mapu hvezdne oblohy, je to velike
kolecko o prumeru asi 1 m.

Protoze bych mu pak musel prozradit i to, jak si spocita pro mistni cas
spravne natoceni toho kolecka, kde ziska efemeridy planet, aby si mohl
spocitat ve kterych mistech toho spravne natoceneho kolecka nalezne
tu kterou planetu. K cemuz asi ten puvodni dotaz nesmeroval.

Proto si myslim, ze dobre planetarimu pro domaci PC je optimalni reseni
nejen pro astronomy amatery, ale zejmena pro astronomy zacatecniky.

MJD 52913.902778, Breta, astronom amater.
---
 * Origin: Vezmi si brokovnici a zajisti schodiste !!! (2:421/16.17)

*) Vy jste to napsal vsechno jako jednu dlouho nudli. Zkuste
obcas zmacknout klavesu Enter.