[IAN] Cisteni cocek

Peter Begeni PBegeni na usske...
Středa Leden 29 09:25:39 CET 2003

Ja sa sice do cistenia optiky vobec nevyznam, ale nenici sa ti nahodou
cistenim saponatmi
a inym pripravkami niejaka ta antireflekcna vrstva na optike?

> Dik. Az tam ta voda uschne, udela fleky. Staci oplachnout destilkou

Neudela fleky. Jen to chce spravne zvolit/zkusit pomer voda/saponat.

> Jak se ta ultrazvukova pracka pouziva na "prani koralky"?

Kupodivu i toto tema se mne zda vhodne pro tuto konferenci:

1. Kdyz omyjete neco etylakoholem, vetsinou tam zbydou fleky.
2. Proto se pouziva spise vyssi alkohol - napr. isopropylalkohol -
ten da dokonale cisty povrch.
3. Takze mozna po tom umyti vodou se saponatem bych mohl doporucit
povrch cocky pocakat tim isopropylalkoholem a setrit necim jemnym.

A ted k te koralce: Prave pred chvilkou jsem si povidal s tim expertem
na koralku ze schnilych jahod na obcanskem pasmu (~50 km daleko).
Princip je v tom, ze cerstve vypalena koralka obsahuje i vyssi
alkoholy
a ty prave jsou pricinou kocoviny, ne zcela dobe chuti a.t.d.
Klasicky se to resi procesem starnuti. Koralka se necha ulezet, vyssi
alkoholy se rozstepi na ty nizsi. Ultrazvukova pracka dokaze tento
proces starnuti zpusobit za nekolik minut.

Obecne si myslim, ze koralka je dulezitym prvkem pri astronomickem
pozorovani. Nejlepsi podminky pro pozorovani jsou pro nas
astronomy-amatery v zime, kdyz je jasna obloha.
A to byva vetsinou pjekna zima.
Termoska s horkym cajem je v noci vyborna, jeste lepsi je do toho
caje pridat trochu rumu. :-)

MJD 52667.972222, Breta, astronom amater.
---
 * Origin: Cokolada je dobra, ale sex nekazi zuby