[IAN] Světelné znečištění

Michael Tankista Kročil mkrocil na envinet...
Pátek Únor 21 08:38:58 CET 2003

Dobrý den,
Vláda sice schválila zákon o světelném znečištění, ale měl by se vydat nějaký prováděcí předpis, který stanoví, co a jak. Hmm, nevím, jestli předpis bude, jak znám Českou republiku, tak to někde usnulo - jak se taky předpokládalo a mnozí se na toto spoléhají.
  U nás v Třebíči mám známýho elektrikáře který má na starosti veřejný osvětlení v celým městě a se syny se o to stará (má pak ještě firmu o 40ti zaměstnancích.) Tak jsem se opatrně zkoušel o tom s těma klukama bavit,  o světelným znečištění neví vůbec nic, ani o tom neslyšeli a ještě jsou hrdí na to, jak je ta Třebíč nasvícená (včetně slavnostní vánoční výzdoby na náměstí, osvětlení stromů žárovkovými řetězy atd...)

V oboru ochrany autorských práv je nechvalně proslulé občanské sdružení OSA (www.osa.cz), které právě na základě zákona o autorství vykonává svoji nechvalně proslulou činnost a gumuje skautské vedoucí u táboráku, že musí za písničky platit.

Kdyby si něco takovýho ustanovili astronomové, možná by to pomohlo

Pak je taky možno vzít kameny, praky, šroubováky a pár světýlek si zhasnout. Ale to je ta krajní možnost.

S pozdravem Michael Kročil   Třebíč