[IAN] Re: [IAN] odkud v noci hledet na nebe

Petr Scheirich Petr.Scheirich na seznam...
Čtvrtek Únor 20 14:11:41 CET 2003

Ahoj.
Chtel bych jen pripomenout (jak se lze docist v
clancich Jenika Hollana), ze to, co ukazuji mapy
svetelneho znecisteni ze satelitu, je trochu neco
jineho, nez to, co vadi astronomum
(pozorovatelum). Satelity totiz nasnimaji to
svetlo, ktere projde nahoru, jenze tohle nevadi -
nam vadi to, co se naopak nerozptyluje nahoru ale
dolu.
Spravne osvetleny teren (tedy lampou, ktera sviti
jen dolu), bude pochopitlene hodne zarit nad sebe
a tudiz bude dobre pozorovatelny z druzic, ale
astronomum vadit nebude.

Ale mapa je to pekna. Ani jsem netusil, ze lze
takhle kvalitni data sehnat.

Petr

psch7513 na mbox....mff.cuni.cz