[IAN] Re: Velikonoce

Peter Begeni PBegeni na usske...
Úterý Duben 22 09:32:22 CEST 2003

Michale, mozes mi blizsie vysvetlit Gaussov algoritmus na vypocet velkej
noci?
Pozeral som totiz do toho zdrojaku, ale akosi z neho nie som mudry. Ty
tam vypocitavas
datum velkej noci, ale nechapam, ako to je zosuladene s definicou
datumu velkej noci
(definicia: prva nedela po prvom jarnom splne).
A este jedna vec. vie niekto, podla coho je definovana velka noc podla
stareho kalendara (pre pravoslavnych)?
To uz xem vediet dlho....

Zdravim.

Domnivam se, ze o algoritmu vypoctu Velikonoc neni mnoho co diskutovat,
ten
je proste dany a basta.

Pro vypocet se da pomerne uspesne pouzit tzv. Gaussuv algoritmus. Kdysi
jsem
mel zapoctovy program se zadanim: "Sestavte program, ktery vypocita
datum
velikonocni nedele o roku 1800 do roku 2199, prehledne je vypise a
zjisti
cetnost vyskytu Velikonoc v jednotlivych dnech, v nichz mohou nastavat
zjisti, kdy naposledy nastaly Velikonoce 22.3.".

Zdrojovy kod (Fortran 77) pridavam v priloze, je komentovany, takze z
nej
snad bude patrne i ono Gaussovo pravidlo.

Michal

--
    ~       Michal SVANDA
   'v'      Email:     svanda na asu....cz, michal na matfyz...