[IAN] Leonidy

Norbert Werner werner na isternet...
Úterý Listopad 19 17:19:45 CET 2002

Ahojte!

Ja som sa rozhodol pozorovat Leonidy daleko od mestkeho osvetlenia, na vrchu
opusteneho kamenolomu na Silickej planine pri Roznave. S priatelkou sme sa
vybrali pozorovat okolo pol druhej v noci. Hned po vypnuti reflektorov auta
sme cez predne sklo uvideli dva meteory. Obloha bola uplne jasna, nebol na
nej ani jeden mracik a napriek tomu, ze bola presvetlena Mesiacom sme videli
kazdu minutu niekolko meteorov. Frekvencia sa vsak postupne zvysovala. Po
pol piatej uz bolo v niektorych chvilach vidiet aj 2, 3 a niekedy aj 5
meteorov na oblohe naraz. Od pol piatej do pol siestej sme videli najmenej
10 meteorov za minutu a okolo piatej frekvencia dosahovala aj 20 meteorov za
minutu. Toto je vsak pocet, ktory sme si boli schopny vsimnut pri pozorovani
casti oblohy, pri pozorovani celej oblohy bola frekvencia urcite vacsia,
totiz, kam sme sa pozreli, vsade sme videli "padat hviezdy". Cez noc sme
videli aj niekolko jasnych bolidov s dlho trvajucimi stopami. Ich farba bola
bud modra alebo cervenkasta.
    Bola to nadherna noc. Krasny pocit z nadhery, ktora sa odohravala nad
nami este umocnovala
krajina okolo nas. Opusteny kamenolom osvetleny Mesiacom... pred piatou sa k
tomu pridali tenke oblaciky okolo Mesiaca. A na uz stale jasnejsej modrej
oblohe okolo Venuse sme este rano videli "padat hviezdy".
Bol to prekrasny zazitok!

Norbert