[IAN] Velka encyklopedie vesmiru

Jiri Dusek dusek na hvezdarna...
Pátek Červen 14 08:19:38 CEST 2002

Ahoj,
no ja pana Kleczka vubec neznam... Navic se sklanim nad mnostvim prace,
kterou mu muselo vydani te knizky zabrat. Svojim vcerejsim e-mailem jsem
chtel jenom trochu zchladit nadseni z cele publikace. Asi pred dvema roky
jsem byl pozadan o recenzci nekterych hesel, k nimz jsem pak napsal radu
poznamek. Ty ode mne taky pan Kleczek dostal. Uz tenkrat byly me pocity z
publikace ponekud smisene... Nemam sice cas kontrolovat, jak moc bral autor
me poznamky v potaz, ale v nekolika pripadech, na ktere jsem si vzpomnel, se
to bohuzel moc neprojevilo.

Muj nazor na Encklopedii lze schematicky shrnout do nekolika bodu:

- je to urcite zajimave dilo
- bohuzel je to jenom encyklopedie, ktera skutecne odrazi predstavy autora
(event. recenzentu :-) stare nejmene nekolik roku (uz jenom s ohledem na
dobu, kdy vznikala, kdy se sazela, tiskla...), navic doplnene preklepy,
chybami i vylozenymi nesmysly. Je pouze otazka, kolik tam takovych chyb
je...
- rozhodne z ni nejsem odvazany a nebyt autorskeho vytisku, nikdy bych si ji
nekoupil
- nejspis nema ani smysl sepisovat nejake poznamky k jednotlivym heslum.
Kazdy je "odbornik" na neco jineho a kazdy se k jednomu, ci dvema konkretnim
heslum urcite "funfovane" vyjadri. Dat ale dohromady cele dilo uz tak
jednoduche neni.

Jirka Dusek

Jirka Dusek