[IAN] Re: Od Heny [Encyklopedie....]

Peter Begeni PBegeni na usske...
Pátek Červen 14 08:02:07 CEST 2002

Aho Heni a spol.
Musim reagovat na tvoju obhajobu autora uvedenej encyklopedie. Ja si myslim, ze
kazdy musi byt zodpovedny za to, co napise. Clovek sa nemoze vyhovarat na to, ze napisanie
takej a takej prace mi dalo vela usilia a preto obsahuje hluposti. Je pravda, ze skoro
kazda encyklopedia obsahuje chyby, problem je v tom, kolko tych chyb je. Nechcem tu kritizovat
konkretnu spominanu encyklopediu (ani som ju nemal v rukach), ani jej autora (bol som s nim raz v zivote a po
dvoch hodinach jeho monologu som rezignujuci vysiel z jeho kancelarie - povodne to mal byt dialog :-) ).
Ale ide mi o to, ze aj Jirka Dusek (ktory kritiku encykl. vlastne v tejto konferencii zacal) si za svoje clanky
neraz vyfasoval (nemalu) kritiku a nikto ho neobhajoval tym,
ze muselo mu to dat vela prace nazbierat material na ten ci onen clanok, preto mu to zozerieme.

OK, jak rikam, sepiste chyby, hodte je na papir a uvidime....Ceho se
bojite? I kdybychom meli delat recenzi znovu a jen tak mezi sebou. Ted
uz mne to zajima, kdyz to vsichni tak odsuzujete...
                      Dobrou, Heny

Omlouvam se vsem, ktere jsem snad stihla jako obvykle urazit. Urazeny
kousek pripadne pridelam vterinovym lepidlem - jste pro? :-))

Ahoj Heny.
K tomu mam jedine: nejslavnejsi cesky literarni kritik FX Salda byl
hodne
mizernym autorem a znalci rikaji, ze jeho prozy jsou tezce necitelne.
Tudiz az kvalita vlastnich vytvoru rozhodne neni jedinym opravnenim ke
kritice. Vynalozene usili jeste neni znamkou kvality dila.

Timto Encyklopedii neodsuzuji, zatim jsem nemel cas si ji pujcit a
precist (a
nemam penize na to, abych si ji mohl koupit). Nicmene trochu znam pana
Kleczka a prestoze jeho zasluhy v astronomii jsou vyjimecne, jako z
cloveka,
ktereho jsem potkal pred par lety si ho moc nevazim. Mozna ho moc
dobre
neznam, nicmene tu tvar, kterou mi ukazal, jsem si neoblibil.

Michal