[IAN] Re: [IAN] Od úplňku k úplňku

Peter Begeni PBegeni na usske...
Čtvrtek Červenec 18 09:49:50 CEST 2002

No to bolo divne aj mne. Je to tak napisane, ze pomenovanie mesiac vyplyva z dvanastiny roku.

Zdravím  Vás,
nejsem notorický "psavec", ale  Váš článek se mně moc líbil, zaujal i
poučil. Chtěl bych  Vám tedy takhle poděkovat i když to pro  Vás asi není
tak důležité.

I když je to logické, nejvíc mě poučila a zaujala pasáž o tom, že lunace se
používala a používá  k měření  času společností. Pokud by bylo možné uvést i
další příklady jiných pravidelných dějů, bylo by to jistě přínosné.

Pokud už mám hledat co zlepšit, rozhodně  Vám nechci radit, jde pouze o
osobní vnímání laika, tak:
 - Bohužel jsem nepochopil jakým vztahem se odvozuje pojmenování Měsíc od
dvanáctiny roku.(dvanáctina  = Měsíc ???)
 - Pokud by šlo doplnit perfektní fotografie změn Měsíčních fází nějakýk
grafickým, prostorovým znázorněním, náčrtkem poloh Měsíce, Země a Slunce
(sklony os, poloha Měsíce nad Zemí, v úrovni Země vůči  Slunci  a pod.)

Omlouvám se za možná hloupé připomínky, ale článek mě zaujal a chci
poděkovat, ne kritizovat.
Děkuji, s pozdravem Žižka