[IAN] Pod vlivem Mesice

andrea.kotrlova na quick... andrea.kotrlova na quick...
Pondělí Červenec 15 15:25:44 CEST 2002

Zdravim!

Zrovna jsem si v IAN precetla prvni dve kapitoly pripravovane knizky "Pod
vlivem Mesice" a musim rict, ze to bude asi BESTSELLER ! (A pokud ne
BESTseller, tak aspon GOODseller...:-)). Je tam spousta (aspon pro me) novych
postrehu a poznatku - tak jsem se napr. dozvedela, ze mi chybi nejen Machuv
pohled na svet (konkretne na zed a podlahu), ale taky ze mi asi nezdrave rychle
rostou nehty...

Myslim, ze tomu neni co vytknout, jen me napadlo - na uvod kapitoly "Spinavy
soused" bych mozna pro vetsi nazornost uvedla nejen, ze Mesic odrazi pouhou
jednu desetinu slunecniho svetla, ale taky srovnani s jinymi objekty Slunecni
soustavy nejlepe v procentech - albedo Venuse = 76%, Zeme a Jupiter = 36%,
albedo Mesice (11%) neni daleko od "albeda" uhli (4%). No, za ta cisla 100%
nerucim....(ne ze bych to vedela z hlavy, ale zrovna mi prisel mail, ve kterem
se o tom psalo).

Tesim se jak na dalsi lunarni kapitoly, tak i na knihu (snad i s venovanim...?:-
)) a jsem s pozdravem
Andrea Kotrlova