[IAN] Re: [IAN] diskuse k článku "Pod vlivem"

Pavel Gabzdyl gabzdyl na hvezdarna...
Čtvrtek Červenec 11 17:20:36 CEST 2002

Děkuji za reakce,

> 1) ... Pohybová energie tělesa se proměnila v gigantickou explozi, která
> mohla být registrována až na vzdálenost dvě stě světelných let! ...
>
> Tato formulace mi nic moc neříká. Měl by jste uvést, např. čím (okem,
> dalekohledem o průměru ...), nebo přímo, jakou by na tu vzdálenost měla
> exploze jasnost.

Zmíněný odstavec s největší pravděpodobností vynechám zcela.

> [...]
> v každém okamžiku k mnohem nápadnějšímu vzdalování a přibližování našeho
> souseda. Měsíc se totiž nepohybuje kolem Země po přesně kruhové dráze,
nýbrž
> po nedokonalé elipse s docela nepatrnou výstředností. V průběhu každého
> oběhu Měsíce kolem Země se proto od nás pravidelně vzdaluje a
přibližuje --
> dostává se do přízemí a odzemí, tedy do vzdálenosti, kdy je k nám nejblíže
> kdy naopak nejdále.
>
> Tento odstavec bych zkrátil tak na polovinu. Vžijte se do kůže čtenáře,
> který tohle ví a musí to tak dlouho číst.

Máte pravdu, zní to až příliš "polopaticky".

> Věřím, že tyto připomínky jsou konstruktivní a že pomohou Vaší knize k
> dokonalosti a čtenářské přitažlivosti.

Ještě jednou děkuji za skutečně věcné připomínky.
Pavel Gabdzyl

---
Odchozí zpráva neobsahuje viry.