[IAN] Vybuchne, ci ne. Tot otazka

Jan Mocek jmocek na retia...
Pondělí Leden 21 12:31:14 CET 2002

Ahoj lidi

sqely tema. Mozna nepridam nic noveho, moje zkusenosti s vakuem konci u zarovky.

Clark v kteremsi svem dile vylicil hromadnou evakuaci kosmicke lode (cca 300) bez skafandru tak sugestivne, vcetne uvodniho brifingu, ze mi to prislo az uveritelne. No, nevim.

Kniha "Clovek v kosmickem prostoru" (trosku propagacni, vysla este pred Gagarinem) uvadi jako strop preziti tlak na urovni 14 km vysoko (odhaduji 0.15 atmosfery) - pak uz ani dychani cisteho kysliku nestaci zasobovat mozek... Krome toho se tam uvadi ze pri rychle dekompresi (rozbiti kabiny vyskoveho letadla) cloveka pocucha tlakova vlna.

...a ted promluvim trochu coby fyzik
Debata bezela kolem rozpinani plynu (vzduchu) v plicich a stredousi, ale pri dost nizkem tlaku se voda zacne varit i pri teplote lidskeho tela a tak se z ni stane plyn.
...a ted uz zase pindam...
A to by mohl byt duvod exploze, pokud vlastni tlak zpusobeny odolnosti tela neudrzi vodu pod timto bodem.

Tak mne napada provokativni otazka: Jaky je zdravy systolicky a diastolicky tlak cloveka umisteneho ve vakuu?

Honza M.

---
Odchozí zpráva neobsahuje viry.
Verze: 6.0.303 / Virová báze: 164 - datum vydání: 24.11.2001