[IAN] Sirius (a jine)

Martin Netolicky netol na volny...
Středa Únor 27 10:42:02 CET 2002

> Nevidim dovod, preco by sa bodovy zdroj nemohol
> roztiahnut na plosku (ciarku) refrakciou.  Aspon
> myslim, opravte ma ak sa mylim.

Taky nevidim duvod, proc by tomu mel byt jinak. Ale bylo by zajimave
zapremyslet nad tim, jak scintilace ovlivni refrakci, na prvni pohled
se mi zda, ze scintilace rozmazne stopu hvezdy, ale na jeho koncich
porad bude znat refrakce (podobe, jako u Merkuru).

Jeste k tem obrazkum: bylo to skenovane pri 1200dpi, na fotce 10x15cm
ma stopa tloustku asi 1mm (bila cast, bez toho modreho "hala"). Stopa
sla priblizne stredem snimku.

Hadam, ze rozreseni o vlivu refrakce prinese az nejaky kontrolni
snimek neceho, co se vyskytuje vys nad obzorem.

A jeste k Jakubova navrhu ohledne diaku: jak je poznat mensi
expozicni pruznost diaku pri fotografovani oblohy (nemyslim zabery
Mesice nebo pri stmivani nebo svitani, kdy lze jakz-takz urcit
spravnou expozici)?

Martin

-------
Volny.cz