[IAN] Jupiter, moons a Xephem

Rudolf Novak novak na hvezdarna...
Pondělí Únor 18 16:11:50 CET 2002

> S tim clankem je to dobry napad, jen, prestoze mi na skole vtloukali do
> hlavy Linux, nejak me to neprinutilo na nej prejit. Existuje pod Win
> emulator Linuxu?

no ono asi nejde o to prejit na linux. na nektere veci dodnes pouzivam
windows, protoze jsem nenasel lepsi variantu v linuxu, pokud je ale na neco
linux vyhodny (90% aplikaci pro astronomii je pro linux zadara a kvalitnich),
pak se asi vyplati ho mit na druhe partici. najit si ty 2 giga mista nebyva
dnes takovy problem.

emulator linuxu asi neni, alespon jsem o tom neslysel, ale jsou varianty, jak
linux we win snadno poustet. napriklad vmware.com (komercni), nebo WInLinux,
ale me se nic z toho neosvedcilo vic, nez mit dual boot a prestartovat si (i
kdyz dve masiny by byly lepsi).

nerad bych, aby to zklouzlo k nejakym debatam o tom, ktery os je ten
nejlepsi, takze bych zacal predpokladem, ze zajemce uz nejaky linux nekde ma
:)

> Tim bych ten clanek zacal - ziskas tak 100% ctenaru, nejen "tucnaky".

no ja ani tak nechci nikoho ziskavat. at si kazdy dela co chce, ale spis jsem
chtel napsat sve postrehy o tom, jak se me linux hodi pro praci na hvezdarne,
jak ho pouzivam pro takova ta pozorovani co tu a tam provadim, jak pohodlne
je v tom zpracovavat data ze CCD a pod. mozna to udelam jako serialek, je
toho asi vic, i kdyz nektere aplikace jsou dost specificke (image processing
pro digitalni fotaky ale pri vetsim mnozstvi snimku muze byt v linuxu
levnejsi a efektivnejsi nez we win.

nakonec by asi bylo fer uvadet i windowsovske varianty free softu, ale uz to
delsi dobu nesleduji, i kdyz pro win bych asi doporucoval albiero, ten je
zatim snad nejlepsi, co jsem videl :) (sajri, esi budes moc pysnej, poliju te
limetem :)))

papity