[IAN] Re: Ian digest, Vol 1 #228 - 18 msgs

Lubos Brat brat na webservices...
Čtvrtek Únor 7 23:11:29 CET 2002

> Message: 13
> Date: Thu, 07 Feb 2002 17:57:01 +0100
> From: Rudolf Novak <novak na hvezdarna...>
> To: ian na amper....muni.cz
> Subject: Re: [IAN] dnesni velke zklamani
>
> Ahoj Filipe,
>
> no, priste si ty vykaly aspon spestri teckama, zatim tu nikdo nic
sprosteho
> nepsal a bylo by jiste fajn, pokud by to tak zustalo.

To co tu napsal Filip je preci to co bylo na titulni strance na www.ian.cz.
Tady bych uz nejaky ten slovni ulet i cekal, ale na titulni strance IAN ne.

> krom v 838 mon je jeste videt jedna moc zajimava explodujici hvezda.
> hypernova v m 74. osobne dokonce povazuji spatreni tehle hvezdy za mnohem
> vetsi spek, protoze to uz se asi opakovat nebude. nejaka pekuliarni nova
> snad jeste bouchne :) [ i kdyz bych ruku do ohne nedal ani za jednu :))) ]

Hypernova SN 2002ap v M74 je skutecne ulovek. Skoda, ze se to nakumulovalo
najednou a ne pekne postupne, abychom si vsechny ty ulovky na nocni obloze
mohli v klidu vychutnat :-) Ale cert dela vzdy na vetsi hromadu...

> o obou hvezdach je primo na titulce bleskovka, dva clanky. o v 838 mon
> najdes na astronomy starsi clanek i s mapkami. zatim jeste nemam dost
> informaci na to, abych sepsal neco vic detailu k te v 838 mon, ale ver, ze
> jak budu, rad napisu, je to moc zajimavy objekt.
>
> tobe se to zda malo? :)) me ani ne, pokud nemame varit z vody. sleduji
> cirkulare, vsnet i dalsi zdroje, ale zatim jsem nenarazil na nic moc co by
> se dalo psat. na rozvijeni vlastnich teroii se moc necitim, takze pokud ty
> ano, klidne to napis! nikdo ti v tom nebrani :)

Co ja jsem si vsiml, tak v obsahu IAN nic o V838 Mon nebylo. Az kdyz me
kolegove upozornili, zjistil jsem, ze kdyz me zajima V838 Mon, musim se
podivat na clanek o hypernove SN 2002ap! Moje chyba, ze to nevim :-) Ale to
nikdo z lidi, kteri nechteji cist cele stranky, ale zajima je jen V838
Mon... Povazuji to za chybu redakce IAN.

> hezky den
>
> rudolf

Cao
Lubos