[IAN] re:pomeranc

Antonin Holik holik na espace...
Čtvrtek Únor 7 16:19:40 CET 2002


Taky pridam svou trosku do mlyna.

Myslim, ze pravdu muzou mit klidne vsichni. Vubec se tu nemluvi o rychlosti
zmeny tlaku. Pri prudke zmene tlaku (napr. odpadnuti prekrytu kabiny ve
stihacce) to asi nebude takova pohoda. Tlakova vlna muze byt solidni. Pak
jsou oci z dulku ven a streva namederu uveritelne. Ale pokud bude pokles
tlaku pozvolny (nekolik vterin) je to vec jina. Pravdu muzou mit jak letecti
experti, s kteryma se zna Heny, tak NASA. Chybi potrebne detaily.
NASA mimochodem vsude zminuje ze prezit se to da, pouze kdyz se jedna o
pomaly (neexplozivni konkretne rikaji) prechod.

Jinak, jak je to s tou katapultazi ? Vim o pripadech, kdy piloti utrpi
kompresni zlomeniny obratlu. Urcite najeke zhmozdeniny. Vetsinou ztratu
vedomi. Slysel jsem taky o ruskem testovacim pilotovi, ktery se na leteckem
dni (ve Francii tusim) katapultoval s Mig29 (nebo SU27?). Nebylo to
samozrejme umyslne. Letadlo melo poruchu a skoncilo v hline. Pilota lekari
ho prohlidli, rekli mu, ze je ok, a odpoledne lital dalsi sestavu s jinym
letadlem. Vzpominam, jak se ho novinari ptali, jak to na neho pusobi, a on
celkem klidne prohlasil, ze to je jeho prace (ve smyslu byt rano
katapultovan a odpoledne zase litat).

Roger

PS.: Jo, zkuste byt trochu konstruktivnejsi. Bylo by smutne, kdyby se takto
'intelektualni' konference zvrhla v nerizeny flamewar.





More information about the Ian mailing list