[IAN] Dalekohled zvetsujici 525x za 1500 :-)))

Michal SVANDA svanda na asu....cz
Pondělí Prosinec 9 15:28:47 CET 2002

Zdravim.

Na letni expedici do Upice jsme dostali k otestovani nekolik dalekohledu
firmy FOMEI, nekolik z nich podobnych parametru, jako popisujete.

Zkratim vycet "vlastnosti" tohoto pristroje -- obraz tmavy, rozmazany, velmi
male zorne pole (odhaz pri pouziti okularu 20 mm, ktery byl v sestave, cinil
cca 15'). Na Mesici se daly tusit i kratery (kvalita obrazu strasna), Venusi
se podarilo najit a pri stridani okularu (dokonce take s Barlowovou cockou)
dospet k jednoznacnemu zaveru, ze s rostoucim zvetsenim to stoji cim dal tim
vic za houby. A ani na to nejmensi to neni zadna slava. Objektiv mel
prisernou barevnou vadu (no, co by taky clovek chtel od jednoduche cocky).

Michal