[IAN] Zajimave cteni

Ondrej Pejcha opejcha na volny...
Úterý Duben 9 21:57:57 CEST 2002

> To jsou otazky na ktere je dobre znat odpoved a pokud
numericke
> simulace pripousteji i tuto moznost (pro ty, co to jeste
necetli:
> zarodky Urana a Neptuna mohly pry vzniknout mezi proto-
> Jupiterem a Saturnem a potom mohli byt gravitacne
"vyhozeny" do
> mist, kde jsou dnes), tak proc ne.

Zvlastni je, ze jsem vyhozeni U. a N. na okraj S.s.
povazoval za prokazanou vec. Podle me je to celkem v klidu.

K pozornosti doporucuji abstrakt prilozeny nize, ve kterem
autor vysvetluje vznik modrych opozdilcu vesmirnymi
civilizacemi. Narazil jsem na to pri hledani odpovedi na
stejnou otazku a dost me to pobavilo. Mozna by stalo zato
precist si ten clanek cely, ale ja k nemu nemuzu.

Ondra

P.S: abstrakt pochazi ze solidni bibliografie ADS:

      Title:
     Blue stragglers as indicators of extraterrestrial
civilisations?
      Authors:
     Beech, Martin
      Affiliation:
     AA(Western Ontario, University, London, Canada)
      Journal:
     Earth, Moon, and Planets (ISSN 0167-9295), vol. 49, May
1990, p. 177-186. (EM&P Homepage)
      Publication Date:
     05/1990
      Category:
     Space Sciences (General)
      Origin:
     STI
      NASA/STI Keywords:
     BLUE STARS, EXTRATERRESTRIAL INTELLIGENCE,
EXTRATERRESTRIAL LIFE, STELLAR EVOLUTION, ENGINEERING, MAIN
SEQUENCE STARS, STELLAR COMPOSITION, STELLAR LUMINOSITY,
STELLAR MASS EJECTION
      Bibliographic Code:
     1990EM&P...49..177B

Abstract
Two of the more difficult and obscure problems in modern day
astronomy are those relating to the formation of the blue
straggler class of stars, and the possible existence of
extraterrestrial civilizations. While these two issues have,
at first glance, no obvious connection it is argued that
through a process of astroengineering some advanced
extraterrestrial civilizations may have striven to prolong
the lifetime of their parent planets by altering the normal
evolutionary course of their parent suns. This engineering
process may lead to the production of a star that
earth-based observers would call a blue straggler. The
engineering process, while no doubt being a formidable one,
may follow from the action of induced stellar mass loss and
chemical homogenization. Several mechanisms by which this
may be achieved are suggested and discussed.