[IAN] Ikeya-Zhang + M 31

Martin Gembec martin.gembec na email...
Čtvrtek Duben 4 15:58:43 CEST 2002

Pratele a milovnici oblohy. Mam jen chvili casu, ale musim Vam rict par veci.

Kometa je naprosto fantastická a uz pár let jsem se tak nepobavil. Mrkněte raději prosím na stránku http://astronomy.hyperlink.cz/c2002c1.htm kde jsem se rozepsal mnohem víc (3.4.).

V triedru jsou videt kometa i Galaxie opravdu krásně, ale teprv včera mi došlo, jak důležité je mít tmavé nebe (zdravím na Kleť :-)

Fotky samozřejmě dělám, ale nestihl jsem dát dohromady montáž, takže to bude jen tak na památku (zrcadlovkou 1,8/52mm + 800ASA Fuji). Přesto to klidně na web dám, jen co to vyleze z foťáku, což nebude zítra.

Nejkrásnější fotku týhlke parády najdete asi na www.spaceweather.com. Je to fotka od Jimmyho Westlakea. Je naprosto parádní. Doporučuju pozorně změřit ohon delší než 15 stupňů :-)

Mějte se fajn, razím domů a pak nahoru do oblastí, kde ještě lidi nesvítěj těma pitomejma lampama.

Martin Gembec

Nakupujte na internetu levněji - http://www.pconline.cz
PC díly, PDA, software, digital foto, GSM