[IAN] Solar flare X2

Antonin Holik holik na espace...
Pondělí Září 24 13:45:33 CEST 2001

Dnes ve 12:30(zhruba) naseho casu doslo na slunci k zablesku X2. Vubec je
posledni dobou slunce dost 'nazhavene'.

Tentokrat to i vypada (zatim jen ma nemistna spekulace) i na solidni vyron
koronarni hmoty. Nastup intenzity rentgenoveho zareni byl totiz znacne
pomaly (+-20 minut) - tak tomu byva u 'hlubokych' explozi, ktere vyvrhnou
hodne hmoty. Spousta zablesku ma velice rychly nastup a velice rychle
opadnou. V techto pripadech neni erupce (a nasledujici vliv na geomagneticke
pole) velika.

Je treba pockat, az bude pripadna CME (coronar mass ejection) viditelna na
SOHO. Pak budeme moudrejsi. A jako obvykle, mame zatazeno ..

Antonin Holik