[IAN] Polarni zare spatrena!

Jan Kameníček Jan.Kamenicek na seznam...
Čtvrtek Říjen 25 08:53:20 CEST 2001

Dobry den,

tak to je smula. V Toveri, jen par kilometru severne od Olomouce, jsme meli
oblohu nadhernou. Hvezdy i mesic krasne svitili, ale moc jsem se jim
nevenoval.
Polarni zare byla nadherna. Diky za alert, prisel chvilku pred patou
hodinou, tak jsem hned bezel z domu az na zahradu. S Olomouci za zady to byl
uchvatny pohled. Kratce po pate (mozna to bylo tim, ze jsem se teprve
poradne rozkoukal) byl cerveny, misty az tmave rudy, cely severni obzor -
zhruba od severoseverovychodu az k severozapadu, do vysky dobrych 30 stupnu.
Zare byla nadherne promenliva, chvilemi ustupovala, aby zase zesilila na
jinem miste. Obcas, kdyz vzplala nejvice, se pres ni objevili velmi jemne,
takrka neznatelne bile uzke prouzky, jakoby zaclonky, shora dolu. Kolem 5.15
uz zacala ustupovat, i kdyz obcas jeste trochu zesilila, slo uz spis jen o
cervenejsi fleky na obloze. Pak uz jsem se bohuzel musel jit chystat na
autobus. Kdyz jsem vysel v 5.30 pred dum, uz jsem nic nevidel, ale je
pravda, ze moc nizko nad obzor jsem pres domy vyhled nemel. Taky obloha uz
celkem svetlala.
I tak to ale bylo super. Jeste jednou diky IAN za alert.

Honza Kamenicek