[IAN] Polarni zare 21./22. 10. 2001

Martin Netolicky netol na volny...
Pondělí Říjen 22 19:35:03 CEST 2001

Hezky vecer,

konecne jsem se dostal k pocitaci, abych mohl sepsat svoje zazitky z
minule noci.

Po desate hodine jsem se vydal na zahradku, ktera lezi na severnim
okraji Brna. Bylo uplne zatazeno a tak jsem zalezl do chaty a hlidkoval
jsem. Prvni diry se objevily kratce pred jedenactou hodinou, netrvalo
dlouho a nad severozapadnim obzorem ve vysce asi 25 stupnu se objevil
vyrazny cerveny obluouk. Zare postupne slabla, prvni dejstvi trvalo asi
deset minut. V naprostem okouzelni jsem cekal dal - a za asi deset minut
se zhruba v teze mistech objevil jeste o neco jasnejsi oblak, ten byl
ovsem mensi a asi za ctvrt hodiny zmizel. Pote mela jeste obloha nad
severnim obzorem cerveny nadech, ovsem brzy se uplne zatahlo. Dalsi diru
v mracich jsem spatril kolem ctvrt na dve (23:15 UT) - a v ni se asi na
dve minuty objevila naaadnerna polarni zare (nejlepsi, jakou jsem kdy
videl): nazelenaly sloup a kolem slabsi cerveny oblak. (Doufam, ze to
nebyl nejaky prelud.. :-)) Pote se opet zatahlo, ja jsem vytuhl a spal
jsem az do rana...

Zkousel jsem fotit, bohuzel jsem nemel dratenou spoust, takze to bude
asi roztresene... Navic, tu posledni zari se mi nepodarilo zachytit...
Fotky budou (snad brzo) na http://physics.muni.cz/~netol (omlouvam se
Netscapistum, ale nejak jsem se jeste nedostal k tomu, abych stranky
vyladic pro NN. Recommended: Mozilla, IE4-5, Lynx, Links :-))

		Martin Netolicky

--

Allways look on the bright side of life!

		- Monty Python's Life of Brian