[IAN] dalekohled

Tomas Havlik tomas.havlik na vsb...
Pátek Říjen 12 08:58:05 CEST 2001

Toto mne velice zaujalo, jen nekolik poznamek:

Doporucovat dalekohled za 50 000 je samozrejme nesmysl, ale vychzi to opravdu
z nazoru Mgr. Sojky, proti tomu nelze nic namitat, ja bych doporucoval triedr,
nebo maly zrcadlovy  a jednoduchy dalekohled. Prirovnal bych to ke svemu
kamaradovi, ktery taky nepovazuje za auto to co ma mene nez 6 valcu v motoru a
v tomto pripade je to myslim stejne. Myslim take proto, ze v Praze nemaji
problem si na Hvezdarnu koupit meade myslim 40cm za skoro pul milionu a pak ho
dva roky testovat. Z toho pak muze vyplyvat vlastni zkusenost, ze ostatni
"male" dalekohledy nestoji za to. Hlavne pokud se dalekohled pouziva na
presvetlene Prazske obloze, tam se tim triedrem skutecne moc divat neda.

Tod jen mala reakce a nazor na proc takto reagoval.

rebelos