[IAN] Jeste promenne hvezdy...

Petr Pravec ppravec na asu....cz
Pátek Březen 30 11:44:43 CEST 2001

On Fri, 30 Mar 2001, Petr Scheirich wrote:

> Asi jo. To by se pak dalo sahodlouze diskutovat o tom, kolik citaci a
> clanku uz predstavuje vyznamnou cast, a kolik ne.

Ze vam do toho jeste skacu: Myslim, ze nikdo nepochybuje, ze data
ziskana CCD nebo fotometry jsou vyrazne presnejsi a spolehlivejsi
a prace na nich zalozene budou obvykle kvalitnejsi (a tedy asi
i pocetneji zastoupene v zurnalech a vice citovanejsi).  Takhle otazka,
o niz tady jde, ovsem nestoji.  Otazka stoji tak (aspon jak to chapu ja),
jestli je uplatneni visualnich pozorovani promenek jeste dostatecne velke
vzhledem k vynalozenemu usili pozorovatelu, pripadne u kterych typu promenek
apod.  Na toto si ovsem v zasade musi kazdy promenar odpovedet sam za sebe.
Informaci se mu jiz k tomuto rozhodovani dostala rada (i prostrednictvim
Jirkova clanku a nasledne diskuze), a dalsi informace si treba muze ziskat.
Na nikom jinem nez na kazdem konkretnim pozorovateli (a pripadne na tom,
kdo jej sponzoruje, pokud naklady na sva pozorovani neplati zcela ze sveho)
je, aby si to rozhodl sam za sebe.  Pozorovatele MEDUZY v tom maji jasno:
jejich pozorovani jsou zadana a vychazeji o nich publikace v takovem
mnozstvi a kvalite, ze je to naplnuje uspokojenim, jejich prace ma
pro ne dostatecny smysl.  Nekdo jiny (napr. Jirka Dusek ci dalsi lide)
muze treba videt ty vysledky neumerne vynakladanemu usili, muze tento
svuj nazor verejne vyjadrovat (coz ostatne udelal) atd., ale nakonec
zalezi vzdy na pozorovatelich (a pripadnych jejich sponzorech), jak
velky smysl v tom vidi oni, po zvazeni vsech informaci, ktere maji.
Je jasne, ze nemusi byt "objektivni", protoze pozoruji radi, tak
jim muze stacit i mensi "objektivni" uzitek (at uz odhadovany jakkoli,
z -rovnez ne objektivnich- citacnich indexu, ci vyjadreni osobnosti,
ci dle jinych kriterii), ale dokud to jde z jejich penez a presvedci
o smyslu i pripadne sponzory, pak jim to jen prejme a nehan~me jejich
usili.  Ne kazdy ma CCD kameru atd. a presto chce udelat pozorovani
aspon trochu uzitecna i pro vedu.

Zdravim,    Petr Pravec